10 Jun 2011

Marijuana : Sativa dan Indica

Marijuana datang dalam dua jenis  - sativa dan indica. Jenis yang anda pilih akan menentukan kesan yang anda rasakan.Setiap jenis memiliki seperangkat berbeza nya charasteristics.
Sativas dikenali untuk tinggi dan berkaki panjang mereka, daunnya sering jarang,. Sativas boleh di mana saja dari tinggi dan bulat seperti semak besar, untuk bersandar dan kurus dengan beberapa kola besar. Daun - cap dagang dari strain sativa - panjang dan tipis. bau bervariasi dengan strain tertentu yang sedang tumbuh.
sativa Tingginya sering dicirikan sebagai semangat dan energik.Kesan dari ganja sativa sebahagian besar otak. Mereka memberikan rasa optimisme dan baik - yang, serta memberikan suatu saiz baik penghilang rasa sakit untuk gejala tertentu. Sebuah sativas murni sedikit yang juga sangat tinggi kandungan THC.Mereka dikenali mempunyai kesan cukup lalai, atau halusinasi,.Sativas adalah pilihan yang baik untuk merokok siang hari.
Indicas dikenali kerana perawakannya yang lebih kecil. Mereka relatif pendek dan lebat. Ada yang kompak, yang lain dari ketinggian yang lebih sederhana. Indicas cenderung tumbuh lebih luas dan bulat dari sativas. Banyak kelihatan seperti semak-semak kecil. Indicas biasanya tumbuh banyak lagi cola samping yang lebih kecil.
Pasang indica yang paling sering digambarkan sebagai buzz tubuh yang menyenangkan. Indicas yang besar untuk relaksasi, menghilangkan stres, dan untuk keseluruhan rasa damai dan tenang. indicas Marijuana juga sangat berkesan untuk menghilangkan rasa sakit tubuh secara keseluruhan, dan sering digunakan dalam rawatan insomnia. Mereka adalah Allahyarham - pilihan malam banyak perokok sebagai semua - bantuan tidur malam. Sebuah strain beberapa indica murni sangat ampuh dalam THC, dan akan menyebabkan "couchlock" kesan, membolehkan perokok untuk hanya duduk diam dan menikmati pengalaman asap.
strain Marijuana tersedia di seluruh spektrum dari sativas murni untuk indicas murni, dan di setiap kombinasi dalam - antara. Ada sativa 30% - 70% strain indica, ada 80 sativa% - 20% strain indica, dan banyak, banyak 50% - 50 kombinasi%, serta yang lain.
Perlu beberapa waktu dan banyak percubaan untuk mencari keseimbangan yang paling berkesan untuk setiap orang, tapi satu hal yang pasti - ada strain marijuana sedia di suatu tempat yang akan menyenangkan perokok apapun.

No comments:

Post a Comment